Zezwolenie na hodowanie lub utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną
Jeśli chciałbyś prowadzić hodowlę lub utrzymywać psy jednej z ras uznawanych za agresywne musisz na to uzyskać zezwolenie. Poniżej dowiesz się co musisz zrobić.
Sprawę można załatwić:
- podczas wizyty w urzędzie
- listownie
Co powinieneś wiedzieć i kto może skorzystać z usługi?
Prowadzenie hodowli lub utrzymywanie psa ras uznawanych za agresywne wymaga zezwolenia wymaga. Rasy uznawane za agresywne to:
- amerykański pit bull terrier;
- pies z Majorki (Perro de Presa Mallorquin);
- buldog amerykański;
- dog argentyński;
- pies kanaryjski (Perro de Presa Canario);
- tosa inu;
- rottweiler;
- akbash dog;
- anatolian karabash;
- moskiewski stróżujący;
- owczarek kaukaski.
Organ wydaje zezwolenie jeśli wnioskodawca zapewni, że pies będzie lub jest utrzymywany w warunkach i w sposób, które nie stanowią zagrożenia dla ludzi lub zwierząt.
Kiedy powinieneś załatwić sprawę?
Zanim zdecydujesz się na zakup psa lub rozpoczęcie hodowli psów.
Co zrobić krok po kroku?
1. Złóż wniosek o wydanie zezwolenia na prowadzenie hodowli lub utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną
- Dokumenty
- Wniosek o zezwolenie na hodowanie lub utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną
- Potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia. Dokument musisz złożyć jako oryginał
- Termin
- Zanim zdecydujesz się na zakup psa lub rozpoczęcie hodowli psów.
2. Urząd sprawdzi formalnie wniosek.
3. Urząd wyda zezwolenia na prowadzenie hodowli lub utrzymanie psa rasy uznawanej za agresywną.
Jakie opłaty należy ponieść i jak to zrobić?
- 82 zł opłata skarbowa za udzielenie zezwolenia na utrzymanie psa
- 616 zł opłata skarbowa za udzielenie zezwolenia na prowadzenie hodowli
W przypadku działania przez pełnomocnika: 17 zł (od każdego stosunku pełnomocnictwa)
Zwolnione z opłaty skarbowej są między innymi dokumenty stwierdzające udzielenie pełnomocnictwa oraz jego odpis, wypis lub kopia, poświadczone notarialnie lub przez uprawniony organ, upoważniające do odbioru dokumentów oraz pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, wstępnym, zstępnym lub rodzeństwu.
Opłaty należy dokonać przed dołączeniem pełnomocnictwa do akt sprawy.